Wij helpen je graag om je toestel helemaal klaar te maken voor een zorgeloze connectie of je nu thuis bent of onderweg. Heb je een iPhone of iPad en wil je overstappen naar eSIM? Slimme keuze! Maar eerst is het belangrijk om te checken of jouw toestel eSIM ondersteunt.
In dit artikel leggen we je stap voor stap uit hoe je dit eenvoudig zelf kunt controleren.
Wat is een eSIM ook alweer?
Een eSIM is een digitale simkaart die in je toestel is ingebouwd. Geen gedoe meer met fysieke kaartjes: je activeert je abonnement gewoon via een QR code of app. Lekker snel en eenvoudig
Maar: niet alle Apple apparaten ondersteunen eSIM. Daarom is het slim om even te checken voordat je overstapt.
Hoe controleer ik of mijn iOS apparaat eSIM ondersteunt?
Controleer je Apple device
Niet alle iPhones en iPads kunnen overweg met eSIM. Hieronder vind je een overzicht van de modellen die eSIM ondersteunen:
iPhones met eSIM ondersteuning:
- iPhone XS / XS Max
- iiPhone XR
- iPhone 11 / 11 Pro / 11 Pro Max
- iPhone SE (2e generatie en nieuwer)
- iPhone 12-serie
- iPhone 13-serie
- iPhone 14-serie
- iPhone 15-serie
- iPhone 16-serie
iPads met eSIM ondersteuning:
- iPad (vanaf de 7de generatie)
- iPad Air (vanaf de 3rde generatie)
- iPad Pro, 11-inch (vanaf de 1ste generatie)
- iPad Pro 12.9-inch (vanaf de 3rde generatie)
- iPad Mini (vanaf de 5de generatie)
Weet je niet welk model je hebt? Volg dan onderstaande stappen:
Ga naar ‘Instellingen’ -> ‘Algemeen’ -> ‘Info’ Hier zie je bij modelnaam het model staan.
Let op: vanaf de iPhone 14 zijn in Amerika de iPhone toestellen alleen nog maar eSIM-compatibel. Dus kunnen hier geen fysieke simkaarten meer in. Hoewel dit in Nederland nog niet zo is, toont dit wel dat Apple zich steeds meer op eSIMs richt.
Extra check: Bekijk je instellingen
Wil je er direct zeker van zijn dat jouw Apple toestel eSIM ondersteunt? Dat doe je zo:
- Ga naar ‘Instellingen’
- Tik op ‘Mobiel netwerk’
- Zie je de optie ‘Voeg mobiel abonnement toe’ of ‘eSIM toevoegen’?
Dan ondersteunt jouw toestel eSIM!
Als je deze optie niet ziet, kan het zijn dat:
- Je toestel te oud is
- De software niet up-to-date is
- Je toestel gelocked is op een provider die eSIM niet ondersteunt
Tip: Zorg dat je iOS-versie up-to-date is via Instellingen > Algemeen > Software-update.
Klaar voor eSIM?
Ondersteunt jouw toestel eSIM en ben je klaar om over te stappen op een data eSIM?
Onze data eSIMs een geschikte keuze als je bijvoorbeeld tijdens je reis of vakantie altijd verbonden wilt zijn.