Internet in het Buitenland
Je data simkaart klaarmaken voor gebruik in het buitenland doe je door eenmalig twee stappen uit te voeren: APN instellen & Dataroaming aanzetten. Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je dit doet (inclusief filmpjes)
Hoe kan je Data Roaming aanzetten?
Data Roaming inschakelen op je iPhone
Stap 1
Ga naar de instellingen van je iPhone
Stap 2
Schakel je mobiele data in binnen de instellingen van je telefoon onder "Mobiel Netwerk"
Stap 3
Klik nu op Opties mobiele data. Hier kan je Data Roaming inschakelen via de bovenste schuifbalk.
Data Roaming inschakelen op je Samsung
Stap 1
Ga naar de instellingen van je Samsung
Stap 2
Ga binnen de instellingen van je Samsung naar "Verbindingen". Klik vervolgens binnen verbindingen op "Mobiele netwerken".
Stap 3
Zet hier je Data Roaming aan door op de bovenste schuifbalk te klikken.
Data Roaming inschakelen op je OnePlus (Android)
Stap 1
Ga naar de instellingen van je Android Telefoon (OnePlus). Klik binnen je instellingen op "Wifi en netwerk".
Stap 2
Klik vervolgens op "SIM & netwerk.' Zet hier Mobiele data aan via de schuifknop. Krijg je een melding? Klik dan op OK.
Stap 3
Klik vervolgens op de Simkaart waarvan je de Roaming wilt inschakalen. Hier kan je aan de hand van de schuifknop met de titel "Roaming" Data Roaming inschakelen.
Data Roaming inschakelen op je Huawei Mi-Fi router
Stap 1
Verbind met je MiFi router en surf naar 192.168.8.1 en log hier in. Je wachtwoord en username zijn standaard 'admin'.
Stap 2
Klik op settings. Klik vervolgens binnen je settings op 'Dial-up-' en daar op 'Connect'.
Stap 3
Klik hier naast het kopje 'Data Roaming' op 'Enable'. Klik vervolgens op Apply.
Data Roaming inschakelen op je TP-link Mi-Fi router
Stap 1
Verbind met je MiFi router, surf naar tplinkmifi.net en log hier in of maak een wachtwoord aan.
Stap 2
Klik op advanced. Klik op de schuifknop naast de tekst 'Data Roaming'.
Stap 3
Klik op save.
Hoe kan je je APN instellen?
APN instellen op je iPhone
Stap 1
Ga naar de instellingen van je iPhone. Klik hier op 'Mobiel Netwerk'.
Stap 2
Klik op 'Mobieledatanetwerk'
Stap 3
Vul (onder kopje Mobiele data) als APN 'webinternet' in . De gebruikersnaam en het wachtwoord kun je leeg laten.
APN instellen op je Samsung (Android)
Stap 1
Schakel je Data Roaming in. Bekijk de video onder het kopje 'Hoe kan je Data Roaming aanzetten?' voor een uitgebreide uitleg.
Stap 2
Klik vervolgens op 'Namen toegangspunten'. Selecteer je simkaart.
Stap 3
Bij 'Naam' zet je 'XIPO connect'. Bij 'APN' zet je 'webinternet'. 'Gebruikersnaam' en 'Wachtwoord' laat of maak je leeg.
APN instellen op je OnePlus (Android)
Stap 1
Schakel je Data Roaming in. Bekijk de video onder het kopje 'Hoe kan je Data Roaming aanzetten?' voor een uitgebreide uitleg.
Stap 2
Klik vervolgens op "Namen toegangspunten". Selecteer je simkaart.
Stap 3
Bij 'Naam' zet je 'XIPO connect'. Bij 'APN' zet je 'webinternet'. 'Gebruikersnaam' en 'Wachtwoord' laat of maak je leeg.
APN instellen op je Huawei Mi-Fi router
Stap 1
Verbind met je MiFi router en surf naar 192.168.8.1 en log hier in. Je wachtwoord en username zijn standaard 'admin'.
Stap 2
Klik op settings. Klik vervolgens binnen je settings op 'Dial-up-' en daar op 'Profile Management. Klik dan op 'New Profile'.
Stap 3
Als Profile Name vul je 'XIPO connect' in. De gebruikersnaam en het wachtwoord kun je leeg laten. Bij APN zet je 'webinternet'. Klik vervolgens op save.
APN instellen op je TP-link Mi-Fi router
Stap 1
Verbind met je MiFi router, surf naar tplinkmifi.net en log hier in of maak een wachtwoord aan.
Stap 2
Klik op advanced. Klik dan op 'Create'. Als Profile Name vul je 'XIPOconnect' in. Bij APN zet je 'webinternet'.
Stap 3
De gebruikersnaam en het wachtwoord kun je leeg laten. Authentication Type zet je op 'Static'. Klik vervolgens op save.
Geen Verbinding? Of
Trage internet verbinding?
Heb je bovenstaande stappen voltooid, maar kun je nog steeds niet (of heel traag) online? Controleer allereerst goed of alles goed staat. Meestal ligt 'geen verbinding' aan de APN-instellingen.
Doe eventueel je apparaat uit en weer aan. Probeer ook je data sim uit je apparaat te halen en deze hier opnieuw in te plaatsen.
Lost het bovenstaande het probleem niet op? Stuur dan een mail naar [email protected] en licht je situatie toe. Wij helpen je direct door te kijken naar de instellingen van je account en simkaart. Ook kunnen we indien nodig je verbinding resetten.
