Data Simkaarten & Mobiel Internet
online[@]xipoconnect.nl
Data Simkaarten & Mobiel Internet

Data Opwaarderen

Nieuwe data opwaarderen op jouw data simkaart is super eenvoudig:

Log in binnen je account en klik op ‘Prepaid SIMS’.

data-opwaarderen-inloggen

Klik op de blauwe knop ‘Refill’ bij de simkaart die je wilt opwaarderen.

data-opwaarderen-refill

Kies voor een van de bundels die beschikbaar zijn voor uw simkaart (verschilt per soort simkaart).

Selecteer je ‘Payment method’ (Betaalmethode)

Klik op ‘Check Out’, voltooi de betaling en je bent weer “Connected”!

Je nieuwe data staat binnen maximaal 10 minuten (vaak stuk sneller) op je simkaart.

Handig om te weten: je betaalt in ieder land waar wij dekking bieden dezelfde tarieven per MB. Er is nooit sprake van andere of extra kosten, waar je ook bent!

Je kunt afrekenen met de volgende betalingsopties:

  • iDeal
  • PayPal
  • Creditcard
  • Bancontact

XIPO-connect-data-veel-gestelde-vragen

Opwaarderen met Data Bundels

Opwaarderen doe je dus eenvoudig en snel binnen je eigen klantaccount. Dit doe je met prepaid internetbundels. Hierbij is het natuurlijk handig om te weten wat de kosten per bundel zijn. Hieronder zie je per simkaart alle beschikbare bundels met bijbehorende tarieven. Klik op jouw simkaart om de beschikbare bundels te zien.

1 GB

8,- +365 dagen

1 GB

25 GB

159,- +365 dagen

25 GB

5 GB

35,- +365 dagen

5 GB

50 GB

299,- +365 dagen

50 GB

10 GB

69,- +365 dagen

10 GB

10 GB

49,- +365 dagen

10 GB

300 GB

249,- +365 dagen

300 GB

30 GB

79,- +365 dagen

30 GB

1000 GB

599,- +365 dagen

1000 GB

100 GB

129,- +365 dagen

100 GB

512 MB

9,99 +365 dagen

512 MB

10 GB

189,90 +365 dagen

10 GB

1 GB

19,90 +365 dagen

1 GB

25 GB

469,90 +365 dagen

25 GB

5 GB

99,90 +365 dagen

5 GB

Binnenkort beschikbaar!

Automatisch opwaarderen met Auto-refill

Liever automatisch opwaarderen in plaats van handmatig bundels kopen? Zet Auto-refill aan. Dit is een ‘Hybride tussen Prepaid en Abonnementen’. Een belangrijk voordeel hiervan is dat je nooit zonder data zit, omdat er automatisch data wordt toegevoegd wanneer je minder dan 100 MB op je simkaart hebt staan. Met hoeveel data er automatisch wordt opgewaardeerd, bepaal je zelf. Wil je hier gebruik van maken, dan zijn er vier korte stappen die je per simkaart moet doorlopen:

Stap 1

Ga naar het ‘Prepaid SIMs’ overzicht.

Stap 2

Klik bij de gewenste simkaart op het ‘Auto-refill’ balkje.

Stap 3

Voeg een creditcard toe (Auto-refill kan alleen met een creditcard) en klik op ‘Save’.

Stap 4

Kies met welke bundel je automatisch wilt opwaarderen.

Veelgestelde vragen over Data Opwaarderen

Hieronder zie je nog een overzicht van veelgestelde vragen over Data Opwaarderen bij XIPO CONNECT.

XIPO-connect-data-veel-gestelde-vragen

Databundels zijn 365 dagen geldig. Als je binnen deze periode een nieuwe bundel koopt, zal al je data (zowel nieuwe als eventueel overgebleven ‘oude’ data) ook weer 365 dagen geldig zijn. Op deze manier kun je je tegoed onbeperkt meenemen.

Opwaarderen doe je eenvoudig en snel online. Dit doe je binnen je eigen klantaccount. 

Zodra je een simkaart aan je account toevoegt, verschijnt er in het ‘Dashboard’ overzicht informatie over de simkaart. Je ziet onder andere ‘Remaining Data’ (resterende data) en ‘Data Used’ (verbruikte data). Wanneer je je simkaart net hebt toegevoegd, kan hier nog ‘0’ remaining data (0 resterende data) staan. Pas wanneer je voor de eerste keer data verbruikt, wordt je data officieel ‘geactiveerd’. Hierna krijg je je daadwerkelijke resterende data (en verbruikte data) te zien. 

Standaard staat er in het begin altijd een bepaalde hoeveelheid data op je internationale data simkaart. Heb je een Data Simkaart Nederland? Dan staat hier standaard 30 GB of 100 GB op. In het ‘Prepaid SIMs’ overzicht binnen je account zie je altijd hoeveel data er nog op je simkaart staat (dus ook voordat je begint met verbruiken).

Het duurt maximaal 10 minuten (maar vaak al sneller) tot een gekochte databundel op je simkaart staat.

In de meeste gevallen betekent dit dat de APN-instellingen op je apparaat niet goed staan. Ook is het mogelijk dat je dataroaming op je apparaat nog moet instellen. Voor meer informatie en instructies, bekijk dit artikel.

De hoeveelheid data die wordt verbruikt is afhankelijk van waar de simkaart voor gebruikt wordt. Als simkaart voor een GPRS-tracker zal de kaart minder data verbruiken dan wanneer je deze gebruikt voor het regelmatig kijken van filmpjes op 1080p beeldkwaliteit. 

Bekijk dit artikel op onze website voor een indicatie van verbruik per activiteit.

In je account zie je onder andere hoeveel data je hebt verbruikt en hoeveel data je nog over hebt. Dit kan (van klein naar groot) worden weergegeven in ‘B’ (Byte), KB (Kilobyte), MB (Megabyte) en GB(Gigabyte). Dit zijn eenheden van informatie (in dit geval van mobiele data). Het verbruik dat je ziet, is dynamisch: in het begin is het mogelijk dat je ‘0 B’ ziet, omdat je nog geen data hebt verbruikt. Wanneer je begint met het verbruiken van data zul je KB’s, MB’s en eventueel GB’s zien.

Van klein naar groot deel je altijd door duizend (en van groot naar klein vermenigvuldig je juist met 1000) om de eenheid naar de volgende eenheid om te rekenen (B naar KB, KB naar MB, MB naar GB). Voorbeelden: Heb je 5000 KB verbruikt? Dat staat gelijk aan 5 MB. Heb je 2000 MB verbruikt? Dat staat gelijk aan 2 GB.