Waarom heb ik geen verbinding en hoe los ik dit op?
In bijna alle gevallen is er sprake van verkeerde, of nog niet ingevulde, APN-instellingen. APN staat voor Access Point Name en zorgt ervoor dat een apparaat met een mobiel netwerk kan verbinden. Wij hebben onze eigen APN en deze staat niet standaard op je apparaat ingesteld.De APN-instellingen moeten dus op het apparaat waar de simkaart zich in bevindt, goed staan. De juiste instellingen zijn als volgt:
APN = webinternet
Gebruikersnaam en wachtwoord beide leeg laten (niet invullen).
Hierna kun je deze APN-instellingen opslaan.
Moet je ergens verplicht nog een (profiel)naam invullen? Vul dan ‘XIPO connect’ in.
Controleer of dataroaming aan staat
Naast je APN-instellingen is het belangrijk dat dataroaming aan staat op je apparaat. Dit zorgt ervoor dat onze simkaart verbinding kan maken met het internet.Let op: dataroaming dient ook wanneer je je in Nederland bevindt aan te staan.
Wij hebben op deze pagina (stap 3 en 4) APN & dataroaming instructiefilmpjes voor meerdere apparaten (van iPhones tot Android telefoons en MiFi routers).
Nieuw apparaat? Opnieuw instellen
Houd er rekening mee dat je de juiste APN-instellingen per apparaat moet instellen. Gebruik je de simkaart dus op een ander / nieuw apparaat, dan moet je opnieuw de stappen voor APN en dataroaming doorlopen. Dit moet namelijk eenmalig per apparaat.Nog steeds geen verbinding?
Is de APN goed ingesteld en staat dataroaming aan, maar kun je nog steeds niet internetten? Probeer dan het onderstaande:- Herstart je apparaat na de volledige configuratie.
- Plaats de simkaart opnieuw in je apparaat.
- Zet mobiele data uit en weer aan.