Data Simkaarten & Mobiel Internet
online[@]xipoconnect.nl
Data Simkaarten & Mobiel Internet

Simkaart actief, maar geen internetverbinding? Zo los je dit op!

Simkaart actief, maar geen internetverbinding? Zo los je dit op!
Let op: De stappen die in dit artikel worden behandeld zijn voornamelijk gericht op onze internationale data simkaarten. Heb je een Data Simkaart Nederland (NL only), dan zijn alleen de oplossingen onder onderdeel ‘Nog steeds geen verbinding?’ voor jou relevant. Heb je je data simkaart toegevoegd aan je account, en ook stappen 3 en 4 op die pagina doorgelopen, maar heb je nog geen internetverbinding? Er kunnen hiervoor een aantal oorzaken zijn. Deze nemen we in dit artikel door. Ook geven we hierbij gerichte oplossingen.

Waarom heb ik geen verbinding en hoe los ik dit op?

In bijna alle gevallen is er sprake van verkeerde, of nog niet ingevulde, APN-instellingen. APN staat voor Access Point Name en zorgt ervoor dat een apparaat met een mobiel netwerk kan verbinden. Wij hebben onze eigen APN en deze staat niet standaard op je apparaat ingesteld. De APN-instellingen moeten dus op het apparaat waar de simkaart zich in bevindt, goed staan. De juiste instellingen zijn als volgt: APN = webinternet Gebruikersnaam en wachtwoord beide leeg laten (niet invullen). Hierna kun je deze APN-instellingen opslaan. Moet je ergens verplicht nog een (profiel)naam invullen? Vul dan ‘XIPO CONNECT’ in.

Controleer of dataroaming aan staat

Naast je APN-instellingen is het belangrijk dat dataroaming aan staat op je apparaat. Dit zorgt ervoor dat onze simkaart verbinding kan maken met het internet. Let op: dataroaming dient ook wanneer je je in Nederland bevindt aan te staan.
Wij hebben op deze pagina (stap 3 en 4) APN & dataroaming instructiefilmpjes voor meerdere apparaten (van iPhones tot Android telefoons en MiFi routers).
 

Nieuw apparaat? Opnieuw instellen

Houd er rekening mee dat je de juiste APN-instellingen per apparaat moet instellen. Gebruik je de simkaart dus op een ander / nieuw apparaat, dan moet je opnieuw de stappen voor APN en dataroaming doorlopen. Dit moet namelijk eenmalig per apparaat.

Nog steeds geen verbinding?

Is de APN goed ingesteld en staat dataroaming aan, maar kun je nog steeds niet internetten? Probeer dan het onderstaande:
  • Herstart je apparaat na de volledige configuratie.
  • Plaats de simkaart opnieuw in je apparaat.
  • Zet mobiele data uit en weer aan.
We verwachten dat je internetverbinding het zal doen na het volgen van dit artikel. Is dit toch niet het geval? Neem dan contact met ons op via [email protected]. Wij helpen je graag met je situatie. Tip: stuur een afbeelding mee van je APN en dataroaming instellingen, zodat wij direct mee kunnen kijken en kunnen zien of het goed staat ingesteld. Ook kunnen wij je ‘locatie resetten’, wat in bepaalde situaties ervoor zorgt dat je weer kunt internetten.
Laat een Reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond.Required fields are marked *